שלום, עברתי ניתוח ביום ה' האחרון לכריתת כיס מרה ובקע טבורי, תפרים והכל. הרופא אוסר עלי לטבול במקווה מים בערך כחודש לרבות מקווה טהרה. אני אמורה לטבול ביום ד' הקרוב. מה עלי לעשות? האם אהיה אסורה עד שאוכל לשוב לטבול?
שלום, עברתי ניתוח ביום ה' האחרון לכריתת כיס מרה ובקע טבורי, תפרים והכל. הרופא אוסר עלי לטבול במקווה מים בערך כחודש לרבות מקווה טהרה. אני אמורה לטבול ביום ד' הקרוב. מה עלי לעשות? האם אהיה אסורה עד שאוכל לשוב לטבול?
שלום וברכה,
ראשית רפואה שלמה והחלמה מלאה.
לצערי הרב אנחנו רואים פעם אחר פעם, כי ניתנות הנחיות ביחס למקווה, בריכה וים באמירה אחת, והשוואה בין מאגרי המים השונים, כאשר הדבר קורה עפ"ר מתוך חוסר היכרות מה זה מקווה, מה רמת הנקיות שלו ובעיקר מה הצורך והמשמעות של אשה שטבילתה מתעכבת.
על מנת שניתן יהיה לענות באופן פרטני לשאלתך, יש להבין פרטים מדוייקים, האם הניתוח היה בפתיחת בטן או לפרוסקופיה, האם יש תפרים נמסים או שיש להוציאם, האם מותר להתקלח בבית ולשטוף את המקום ועוד.
במרבית המקרים אחרי מספר ימים, ובהתייעצות פרטנית אפשר למצוא פתרון לטבילה כאשר במרבית המצבים בהם נצרכת זהירות יתרה, האשה טובלת ראשונה לאחר החלפת המים, ואף אם בדר"כ נוהגת כמה פעמים, במצב האמור יכולה לטבול פעם אחת ולשהות במים לרגע קצר.
חשיבות הטהרה היא גדולה מאוד וביתר שאת כאשר נצרך לתת את התמיכה ואת הסיוע, ויש לטבילה משמעות גם אם הקרבה המלאה מצריכה עוד המתנה מסיבה כזו או אחרת.
מקוואות הטהרה במרבית המקומות נמצאים תחת הקפדה של נקיות ושימוש בחומרים למניעת העברת מחלות, ויש כלים כיצד לאפשר טהרה במרבית המקרים תוך זמן יחסית קצר ועם הכוונה רפואית פרטנית.
השיתוף פעולה עם המערכת הרפואית, המודעות והרגישות מהווים מפתח למענה ופתרון.
אני מציע ליצור עמנו קשר ישירות למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים ונשמח לסייע בהבנת המציאות, התייעצות ומציאת פתרון.
בשורות טובות ורפואה שלמה
אודי רט
רב יועץ ופוסק מכון פועה
שלום,
רציתי לדעת מתי להתחיל ולכמה זמן לקחת Primolut Nor כדי שלא יהיה לי מחזור בחתונה? אני מתחנת ב-3.8 ואמורה לקבל מחזור ב-31.7
איזה אמירה אוסרת?. אם אישה למשל ראתה כתם ולא שאלה עדין רב ואומרת לבעלה משהו בסגנון : "אני לא יכולה" או "אסור עכשיו" והיא מתכוונת שכרגע בגלל שלא ביררה, עדיף שלא לגעת. האם זה אוסר אותה?
היי.
אני רווקה בת 32, אני לא מצליחה למצוא זוגיות ומפחדת שלא אוכל להביא ילדים בגלל הגיל שלי.
השאלה שלי האם אני יכולה לעשות תרומת זרע כדי להביא ילדים משלי?
אני לא רוצה להקפיא ביציות כי אני לא רוצה להתחיל להביא ילדים בגיל מאוחר ולא בטוח שיקלט ההריון.
אם כן, אפשר להביא ילד מזרע יהודי?
שלום, עברנו טיפולי ivf וזכינו גם לילדים. כיום אני בת 44 וקיבלתי הודעה מבית החולים שאני צריכה להחליט מה לעשות עם העוברים המוקפאים שנותרו. או להמשיך ולשלם על שימורם, או להפשיר ולזרוק או לתרום. אני לא חושבת שאכנס שוב לעוד הריון. אבל מצד שני נראה לי כמעט רצח לזרוק עוברים. מה עושים?
שלום הרב,
אנחנו מנסים להכנס להריון 7 חודשים, החודש התחלתי לעשות מעקב עם חום השחר.
אני אמורה לטבול בעוד יומיים והביוץ התרחש היום.
אין מקום לצערי לקצר את ימי הווסת כיוון שהווסת שלי קצרה ( שלושה ימים) ובשלושתם דימום מלא שנפסק.
יש לי ילד אחד בבית ומחזורים לרוב לא סדירים.
מה אפשר לעשות ?
אני שבועים לאחר לידת בן וכבר אין דימום
רציתי לשאול לגבי גלולות
האם אפשר להתחיל כבר לפני שעובר שישה שבועות? אני יתחיל גלולות מינס כי גלולות לא משולבות עושות לי מיגרנות וגם אני לא מניקה כך שאין בעיה. השאלה אם זה לא מוקדם מידי לא רוצה שיצא מצב שאני טובלת בלי מניעה
שלום, קודם כל תודה רבה על כל פועלכם !!
בעלי ואני עשינו בדיקות גנטיות דרך קופת החולים, אנחנו ממש נשואיים טריים ב"ה.. ועכשיו הגיעו תוצאות הבדיקות, ממה שהיה נראה הכל די בסדר אך רצינו לוודא באמת שהכל תקין ומה התוצאות אומרות.
רצינו לשאול האם יש לכם יכולת לעזור בנושא או שאתם יודעים למי כדאי לנו לפנות?
תודה רבה!!
שלום, אני משתמשת בנורידיי כבר שנה וארבעה חודשים עם הנקה. עד עכשיו הייתי נקייה. עכשיו הבן שלי כבר גדל (בן שנה וחצי) והוא כמעט ולא יונק והתחיל לי דימום. האם לעבור לגלולות משולבות? אם כן, מתי צריך להתחיל לקחת?
מה עלי לוודא מול הרופאה בעת החדרת התקן מונה ליזה לאחר לידה על מנת לשמור על טהרה ראויה לאחר ההתקנה? האם בהכרח יהיה דימום כלשהו?
כמו כן האם ההחדרה כרוכה בכאב ואם כן מה מומלץ לקחת כדי להקל על כאב זה?
תתכן תקופה ללא וסת לאחר החדרת ההתקן ובהנקה מלאה?
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?