רציתי לשאול האם ניתן לבצע הפחתת עוברים , כרגע שבוע 13 עם שלישייה, הרופאים המליצו על הפחתה
שלום וברכה,
ראשית המשך הריון מוצלח בבריאות ושמחה.
שאלת דילול / הפחת/ הפלה של עוברים בשליישיה היא שאלה מורכבת וכבדת משקל ועוסקת ממש בדיני נפשות כפשוטו.
העמדה הרפואית ברורה בנושא זה אבל כעמדה קטגוריות מראש ולא תמיד תואמת את עמדת ההלכה, ולכן, במצבים אלה יש לבחון כל מקרה לגופו, לפי מצב הרפואי הקודם, המצב העדכני, ועוד פרמטרים נוספים.
כמובן, לא אחת במצבים בהם ההריון ממשיך זה בליווי וגיבוי רפואי תוך הבנת המכלול וההיבטים השונים.
יש לנו במכון פועה שלישיות רבות שלוו על ידינו וזכו להגיע להריון תקין ושלם (גם אם הלידה בשלב מעט מוקדם) ויש מצבים בהם ההנחיה ההלכתית היתה אכן לעשות הליך של הפחתת עובר אחד עפ"ר.
וכל מקרה חייב להיות לגופו של עניין.
ולכן, אני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה בהקדם ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים 026515050
בשורות טובות
אודי רט
רב יועץ ופוסק מכון פועה
שלום רב
אנחנו טסים בע״ה לחופשה משפחתית של 7 שבועות.
אשמח לעזרה בסידור הוסת.
הטיסה היא מה….. עד ה……
לפי וסתות קודמות אני צפויה להיות בוסת ב…. וב19.9. הייתי רוצה להיות בוסת רק פעם אחת במהלך הטיול, באזור ה14.9.
אני עם התקן תוך רחמי לא הורמונלי מונה ליזה והרופאת נשים נתנה לי מרשם לדופסטון
אני חודשיים וחצי אחרי לידה (רביעית) טבלתי לאחר 6 שבועות אחרי שבוע קיבלתי מחזור טבלתי שוב ביום שני האחרון ועכשיו יש לי כתמים אני לא יודעת אם זה תחילת מחזור או לא זה פעם ראשונה שאני נתקלת בדבר כזה כל כך צמוד לטבילה( יומיים אחרי)
מה עושים? יש פתרון?
שלום וברכה,
אני בת 46. יש לי בה 7 ילדים. אין לי מחזורים כבדים. רוב השנים הנקתי. הקטן שלי כבר בן 5. הרופא נשים אמרה לי שלא בריא להמשיך בגיל שלי לקחת גלולות ולכן ממליצה שאני אעשה התקן. אני לא יודעת מה כדאי לי לבחור מבחינת בריאות ומבחינת הלכתית. אני לא רוצה הרבה דימומים וכתמים. מה כדאי לי לעשות?
שלום,אני מעוניינת לבצע שימור פוריות עם ליווי של המכון מבחינה הלכתית וגם מבחינת ליווי עם רופאה אישה , איך זה מתבצע דרככם אשמח לדעת לפני שאני מתחילה בתהליך הזה?בתור רווקה בת 35.דתיה. אודה אם תחזרו אליי.
שלום,
אני בהריון בסיכון, שבוע 32.
יש לי מכשיר אולטרסאונד ביתי שמודד תנועות, כמות מי שפיר ודופק.
השימוש דורש חיבור לטלפון, סריקה באמצעות הטלפון והמכשיר וקבלת תשובה בטלפון.
האם מותר להשתמש בשבת או שיש לפנות למיון במקרה שיש חשש לעובר?
שלום,
אשתי עברה הפלה לפני שלשה חדשים כשהייתי במילואים בלבנון. מאז אין לה מחזור סדיר. אחרי המחזור הראשון מהגרידה היא הייתה מותרת רק שבוע, אחר כך היה מחזור ארוך של מעל שבועיים דימום, כמעט הפנו אותה לבית חולים אבל אחרי שבועיים וקצת הוא הפסיק. יום לפני הטבילה הגיע מחזור חדש.
אנחנו מאוד רחוקים כרגע, אני בעיקר מתרחק כי מאוד קשה לי להיות לידה שהיא אסורה. החשק שלי בשמיים. מאז שסיימתי את הסבב האחרון בלבנון לפני כמעט חודשיים היא רוב הזמן אסורה. הריחוק הזה פוגע בכל הבית שמנסה להתאושש מהמילואים. יש לנו 3 ילדים קטנים ואנחנו מאוד מנסים להקלט שוב.
אני מ"פ חי"ר במילואים ועשיתי מעל 440 ימי מילואים בלחימה בעזה ולבנון מתחילת המלחמה, ויש הרבה משקעים בבית.
יש אפשרות להיות ביחד, בקרבה, במגע של חיבה ואהבה וללא קיום יחסי מין מלאים? לצורך הענין חיבוקים ונישוקים עם בגדים?
אשתי ילדה בן לפני 3 וחצי שבועות ברוך השם. ביום רביעי שעבר עשתה הפסק טהרה יצא נקי ב"ה.
למחרת עשתה בדיקה של היום הראשון יצא נקי, במהלך השבוע ראתה דם בניגוב , ממה שידוע לי זה לא תופס טומאה לכן המשיכה ועשתה היום בדיקה של היום השביעי וזה מה שיצא. האם טהור? יכולה לטבול היום? (היא אחרי לידה ולכן לא עשתה בדיקות במהלך השבוע כי קראנו שליולדת יכולה להקל ולעשות רק ראשון ושביעי)
המקלות מזהות ביוץ באופן חלש למשך 4-5 ימים
לפני הריון ראשון קיבלה מרופאת פוריות הפניה לתרופה לחיזוק הביוץ
האם יש אפשרות לחזק את הביוץ ובאיזה אופן?
אני טובלת עם לק ג’ל שלם
הענין הוא שהטבילה הבאה שלי יוצאת במוצש כך שאצטרך לעשות לק ביום שישי בבוקר
האם זה מותר לפי ההלכה?
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?