האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

פיגמנט שפתיים

שלום
מעוניינת לדעת מה ההיבט ההלכתי לפיגמנט שפתיים.
תודה

תשובת הרב אודי רט

רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,


ישנו דיון ביחס לאיפור קבוע ועברתי על תשובות שונות בנושא זה.

יש בכך כמה וכמה דיונים האם זה מקביל לכתובת קעקע האסורה מהתורה, או שיש בזה כמה וכמה צדדים, שבהם אין בכך איסור תורה, הן מצד שזה לא לשנים, הן מצד שזה לא אותיות ולא שם עבודה זרה.

הפוסקים כמעט באופן גורף מאפשרים לבצע את הפעולה הזו, כאשר יש בכך צורך רפואי או כיסוי על גבי מכה קיימת, וכפי שמופיע בגמרא עצמה בדיון של אפר על מכתו.

אבל נראה כי הפוסקים בניסוחים שונים לא התירו כאשר מדובר רק לנוי.

הרב עובדיה לדוגמא שנוטה יותר להיתר, כותב להתיר בעת הצורך מובהק של פגע או אחרי מחלה (כגון לדוגמא נפוצה של קעקוע עטרה אחרי כריתת שד, או כיסוי על פצע במקום ניכר בעור או בפנים)

אבל גם הרב עובדיה שנוטה להיתר, כותב שלא מוחים ביד מי שעשתה מבלי לשאול.


לא ראיתי באף מקום (לא ראיתי כמובן אינו ראיה כי ודאי יש דברים שנכתבו ולא ראיתי) כי יש היתר לבצע זאת כחלופה לפתרון איפור שנותן מענה.


האם פיגמנט בשפתיים זהה לאיפור קבוע, אחר מעבר על האופן בו עושים זאת, יש בי צדדי התלבטות וגם צדדים להקל וצדדים שזה אותו דבר, נראה כי אם יש צורך ברור, שיש מקום להתיר ואם יש חלופות שנכון לבחון זאת לעומק יותר.


בשורות טובות


אודי רט


רב יועץ ופוסק מכון פועה


יש לכם שאלה?

דילוג לתוכן