שלום,
האם מותר הלכתית לעשות איפור קבוע, כזה שצריך לחדש כל כמה שנים?
האם זה נחשב קעקוע, האם הוא מהווה חציצה?
שלום,
האם מותר הלכתית לעשות איפור קבוע, כזה שצריך לחדש כל כמה שנים?
האם זה נחשב קעקוע, האם הוא מהווה חציצה?
שלום וברכה,
הפוסקים דנים בשאלה זו מכמה היבטים.
יש בכך כמה וכמה דיונים האם זה מקביל לכתובת קעקע האסורה מהתורה, או שיש בזה כמה וכמה צדדים, שבהם אין בכך איסור תורה, הן מצד שזה לא לשנים, הן מצד שזה לא אותיות ולא שם עבודה זרה.
הפוסקים כמעט באופן גורף מאפשרים לבצע את הפעולה הזו, כאשר יש בכך צורך רפואי או כיסוי על גבי מכה קיימת, וכפי שמופיע בגמרא עצמה בדיון של אפר על מכתו.
אבל נראה כי הפוסקים בניסוחים שונים לא התירו כאשר מדובר רק לנוי.
הרב עובדיה לדוגמא שנוטה יותר להיתר, כותב להתיר בעת הצורך מובהק של פגע או אחרי מחלה (כגון לדוגמא נפוצה של קעקוע עטרה אחרי כריתת שד, או כיסוי על פצע במקום ניכר בעור או בפנים)
אבל גם הרב עובדיה שנוטה להיתר, כותב שלא מוחים ביד מי שעשתה מבלי לשאול.
לא ראיתי באף מקום (לא ראיתי כמובן אינו ראיה כי ודאי יש דברים שנכתבו ולא ראיתי) כי יש היתר לבצע זאת כחלופה לפתרון איפור שנותן מענה.
ולכן, בפשטות נראה כי נכון להמנע מכך, אאכ יש כאן צורך הגובל בהיבטים או פגם ממשי או רפואי.
בשורות טובות
אודי רט
רב יועץ ופוסק מכון פועה
שלום, רציתי לשאול 2 שאלות; 1. אם לאשה מותר לקחת אמצעי מניעה במידה ובאופן כללי הבעל רוצה בכך שלא עפ"י ההלכה, כי לא כ"כ חושש לאיסור ההלכה, כשבשטח נראה גם שלכאורה אין כ"כ סיבות הלכתיות שמתירות למנוע הריון?
2. הסיבה העיקרית לכך שבעלי רוצה למנוע הריון, היא כי הוא חושש שמא יתגרש שכך די היה רוצה רק שנמנע ממנו מצידי, שאיני מעוניינת. ההחלטה נמצאת בינתיים בהשהייה מצדו,
אז השאלה לקחת אמצעי מניעה היא בעצם במקרה הזה אם מותר לקחת כדי לרצות את החשש של בעלי מללדת כאשר חושש שלא מעוניין בהמשך הקשר ולא רוצה שיוולד במצב כזה עוד תינוק והרצון שלי יהיה לשמוע לו כי עצם חיזוק הקשר ימנע בסוף את הרצון שלו להתגרש… כך שאולי זה היתר שבא לקיים את הנישואין או להמשיך את הילודה בעתיד.
יש לציין שיש לנו ב"ה 5 ילדים 3 בנות ו2 בנים.
3. אם מותר להיות ביחסי אישות במידה ובעלי מתלבט לגבי גירושין, בגלל שאסור להיות בקשר יחסי אישות שיש תכנון כזה אבל האם זה גם במצב של התלבטות ולא תכנון ודאי? יכול להביא לכך שלא יהיו גירושין. תודה
שלום לרב, תודה רבה וישר כח על המכון הקדוש הזה.
מה דעת המכון על בדיקת סקר גנטי? האם ממליצים לעשות?
מה דעת המכון על בדיקת NIPT והאם מומלץ לעשות?
תודה רבה!
שלום וברכה אני לוקחת גלולות סרזט כבר שנה ולא מקבלת מחזור, בימים האחרונים יש לי דימום בא והולך עם תחתונים כהים ורואה את הדימום רק בניגוב נייר
מה עלי לעשות מבחינת נידה? והאם זה תקין דימום אחרי שנה שלא?
שלום לכבוד הרב.
בשבח ובידה לקדוש ברוך הוא ברוך השם נקלטתי להריון לאחר ivf לאחר 3 שנות ניסיון. כעת בשבוע 9+3
ההריון מוגדר הריון בסיכון גבוהה אחת הסיבות בגלל הסכרת שיש לי(הייתה סכרת טרום הריונית, סכרת טייפ 2) מטופלת באינסולין ומטפורמין, חיברו לי סנסור למדידת סוכר ).עד כה הייתי עושה עם המד סוכרדוקרת את עצמי( צריכה להיות במעקב במהלך היום. ברצוני לשאול מה עלי לעשות בשבתות
הרי הטלפון לא לידי בשבתות וגם הבדיקה העצמאית בעייתית. מה עליי לעשות שעליי להיות במעקב על מדדי הסוכר ובכלל ההתנהלות בשבת סביב הנושא? תודה לכבוד הרב
יודעת שמומלץ ללכת לרופאה לאחר לידה, במידה ועוד לא הזדמן לי להגיע לרופאה, זה מעכב טבילה?
האם צביעה של השיער לנשים משמשמת כחציצה בטבילה?.
משנה איזה סוג של צביעה?.
יש כללים שצריך לדעת?.
ברצוני לבחון יוזמה לתחום פעילות חדש אפשרי עבור המכון.
שלום רב,
שמעתי שניתן לקבל היתר הילכתי עבור עיכוב המחסור החודשי עקב חופשה זוגית באופן חד פעמי.
האם נכון? ואם כן איך ניתן לבצע?
שלום וברכה,
אשמח לדעת –
1. האם יש הלכה/עניין להחליף מצעים בערב הטבילה במקווה, כך שהכל יהיה 'חדש' כמו בערב החופה? לי זה נשמע נכון וכיף, השאלה אם יש הלכה כזו ותחושתי הייתה נכונה הלכתית 🙂
2. האם מותר להחליף מצעים למצעים לבנים בזמן ימי הטהרה (אחרי הטבילה)?
תודה מראש 🙂