שלום וברכה
התחלתי הריון עם דימום בשבוע 7 וחשש להפלה ברוך השם זה בסדר.
בתשעה באב אני אהיה שבוע 10 אבל אני אוכלת קצת מקיאה ועם בחילות. ירדתי במשקל… השאלה שלי האם עליי לצום ?
שלום וברכה
התחלתי הריון עם דימום בשבוע 7 וחשש להפלה ברוך השם זה בסדר.
בתשעה באב אני אהיה שבוע 10 אבל אני אוכלת קצת מקיאה ועם בחילות. ירדתי במשקל… השאלה שלי האם עליי לצום ?
שלום וברכה,
דין צום תשעה באב כמעט כדין יום הכיפורים, ולכן, גם מעוברות ומניקות במצב תקין צריכות לצום, אף שודאי יש היבטים בהם תשעה באב קל יותר.
כמובן, שתורתנו תורת חיים, ואם נוצר מצב של חשש כלשהו שיש בו בכדי לסכן, הרי שמותר לעצור את הצום ולאכול ולשתות, ואין כל צורך להגיע לסיכון ממשי.
ולכן, אם ההריון תקין ואין כל בעיה בריאותית כלשהי, יש להתחיל את הצום ביחד עם כל עם ישראל, רצוי ונכון להערך לצום כראוי לפני כן בשתיה מרובה ומזינה, אכילה נאותה (מומלץ מאוד לאכול ענבים שיש בהם סוכר המתפרק לאט ואוכל שמתעכל באופן טוב ולא מעמיס, באתרים השונים ניתן למצוא המלצות רבות לכך).
את הצום יש להתחיל ביחד עם כל עם ישראל, לנוח באופן מיטבי במהלך הצום ולשהות במקום קריר.
במצב תקין אין כל בעיה לסיים את הצום, ויחד עם זאת, יש להכיר כמה כללי זהירות, במידה ומתחיל חולשה יתרה או קושי גדול שלא עובר במנוחה, סחרחורת, או מיחושים חריגים אחרים (ודאי שאין להגיע למצב של צירים וכד) יש לאכול ולשתות באופן מלא (דין שיעורים לא נאמר למעשה בתשעה באב).
ובתמצית רבה, אם הכל תקין לא לפחד לצום, ומצד שני גם לא לפחד לעצור את הצום כאשר עולה ספק, כיוון שהשנה חמה במיוחד תשומת הלב והזהירות צריכים להיות גדולים יותר להשהייה במזגן ולמנוחה, ובעת הצורך גם לעצור את הצום.
במצב האמור לאור הנתונים ההנחיה היא שלא לצום את הצום במלואו, אפשרי להתחיל בערב כדי להיות שותפים עם עם ישראל, אבל אם כבר יהיה קושי או הקאות או דומה לכך יש לעצור, ובכל אופן אין להשלים את הצום במלואו במצב האמור כלל.
יהי רצון כי יבנה בית קודשנו ותפארתנו ונזכה לחגוג יחד כל עם ישראל עוד בימים אלו בבנין הבית ובהיכלו יחד כל עם ישראל
בשורות טובות
אודי רט
רב משיב מכון פועה
שלום,
אני מטופלת פוריות 10 שנים.
יש ילדים בה
נמצאת במצב נפשי קשה מאןד וצריכה טיפול. אשמח לשמוע מכם
הי
ילדתי לפני חצי שנה ומאז אני נוטלת סרזט בשלושה-ארבעה החודשים סבלתי מדימומים הולכים וחוזרים .. ואז המלצתם לי לקחת בנוסף פרימולט נור.. כך עשיתי לקחתי פירמולט למשך שבועיים ומאז פסקו הדימומים לכחודשים ..
עכשיו בשבוע האחרון עבדתי דירה והתאמצתי באריזות וכו .. ושוב חזר לי הדימום
האם זה קשור למעבר דירה ?
ומה ניתן לעשות עכשיו ? לקחת שוב פרימולט ?
שלום,
רציתי לדעת מתי להתחיל ולכמה זמן לקחת Primolut Nor כדי שלא יהיה לי מחזור בחתונה? אני מתחנת ב-3.8 ואמורה לקבל מחזור ב-31.7
איזה אמירה אוסרת?. אם אישה למשל ראתה כתם ולא שאלה עדין רב ואומרת לבעלה משהו בסגנון : "אני לא יכולה" או "אסור עכשיו" והיא מתכוונת שכרגע בגלל שלא ביררה, עדיף שלא לגעת. האם זה אוסר אותה?
היי.
אני רווקה בת 32, אני לא מצליחה למצוא זוגיות ומפחדת שלא אוכל להביא ילדים בגלל הגיל שלי.
השאלה שלי האם אני יכולה לעשות תרומת זרע כדי להביא ילדים משלי?
אני לא רוצה להקפיא ביציות כי אני לא רוצה להתחיל להביא ילדים בגיל מאוחר ולא בטוח שיקלט ההריון.
אם כן, אפשר להביא ילד מזרע יהודי?
שלום, עברנו טיפולי ivf וזכינו גם לילדים. כיום אני בת 44 וקיבלתי הודעה מבית החולים שאני צריכה להחליט מה לעשות עם העוברים המוקפאים שנותרו. או להמשיך ולשלם על שימורם, או להפשיר ולזרוק או לתרום. אני לא חושבת שאכנס שוב לעוד הריון. אבל מצד שני נראה לי כמעט רצח לזרוק עוברים. מה עושים?
שלום הרב,
אנחנו מנסים להכנס להריון 7 חודשים, החודש התחלתי לעשות מעקב עם חום השחר.
אני אמורה לטבול בעוד יומיים והביוץ התרחש היום.
אין מקום לצערי לקצר את ימי הווסת כיוון שהווסת שלי קצרה ( שלושה ימים) ובשלושתם דימום מלא שנפסק.
יש לי ילד אחד בבית ומחזורים לרוב לא סדירים.
מה אפשר לעשות ?
אני שבועים לאחר לידת בן וכבר אין דימום
רציתי לשאול לגבי גלולות
האם אפשר להתחיל כבר לפני שעובר שישה שבועות? אני יתחיל גלולות מינס כי גלולות לא משולבות עושות לי מיגרנות וגם אני לא מניקה כך שאין בעיה. השאלה אם זה לא מוקדם מידי לא רוצה שיצא מצב שאני טובלת בלי מניעה
שלום, קודם כל תודה רבה על כל פועלכם !!
בעלי ואני עשינו בדיקות גנטיות דרך קופת החולים, אנחנו ממש נשואיים טריים ב"ה.. ועכשיו הגיעו תוצאות הבדיקות, ממה שהיה נראה הכל די בסדר אך רצינו לוודא באמת שהכל תקין ומה התוצאות אומרות.
רצינו לשאול האם יש לכם יכולת לעזור בנושא או שאתם יודעים למי כדאי לנו לפנות?
תודה רבה!!
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?